tisdag 12 januari 2010

Fiskpaket med mammas romsås


Fiskpaket
400 g mandelpotatis, kokt
200 g palsternacka
300 g fisk, ex hokifilé
olja
smör
dill
citron
lök
salt
peppar

Mammas romsås
2 dl yoghurt, 10 %, inte för syrlig. Jag använde Arla "Meze"
2-3 msk rom
½ rödlök, finhackad
½ äpple, finhackat
1 avakado, tärnad
salt
peppar
dill

Paket:
Koka potatis och
palsternacka i bitar. Mandelpotatis kokar lätt sönder, så var varsam. De behöver inte vara helt genomkokta då de ska in i ugnen. Palsternackan kan du lägga i efter en stund, de tar kortare tid. Lägg sedan rotfrukter i botten på ett folieark och häll på lite olja och krydda med salt och peppar. Lägg på fisken, rödlök, citron, en klick smör och salt och peppar.

Romsås:
Blanda alla ingredienser och låt stå ett tag.

Servera paketet med sås och kanske lite kokta ärtor.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag fick häromdagen en nominering som kreativ blogger från en följare av min blogg. Det ingår att man ska nominera 7 andra blogg som man gillar. Och de ska sedan skicka vidare nomineringen, du hittar mer info på min blogg. Du gör precis som du vill, det finns inga som helst krav på att nominera vidare. Men jag ville nominerade dig för att jag gillar din blogg som tusan och tycker det vore kul om fler hittade hit. KRAM!

    SvaraRadera